לג | וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל־ |
לד | דַּבֵּר אֶל־ |
לה | בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן מִקְרָא־ |
(ביוה"כ) קדשהו בכסות נקיה ובתפלה, ובשאר ימים טובים, במאכל ובמשתה ובכסות נקיה ובתפלה: | |
לו | שִׁבְעַת יָמִים תַּקְרִיבוּ אִשֶּׁה לַיהוָֹה בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי מִקְרָא־ |
עצרתי אתכם אצלי, כמלך שזימן את בניו לסעודה לכך וכך ימים, כיון שהגיע זמנן להפטר אמר, בני, בבקשה מכם עכבו עמי עוד יום אחד, קשה עלי פרידתכם: אפילו מלאכה שהיא עבודה לכם, שאם לא תעשוה יש חסרון כיס בדבר: יכול אף חולו של מועד יהא אסור במלאכת עבודה, תלמוד לומר, היא: | |
לז | אֵלֶּה מוֹעֲדֵי יְהֹוָה אֲשֶׁר־ |
(מנחות מד) מנחת נסכים הקריבה עם העולה (מנחות מד:): חוק הקצוב בחומש הפקודים: הא אם עבר יומו בטל קרבנו: | |
לח | מִלְּבַד שַׁבְּתֹת יְהוָֹה וּמִלְּבַד מַתְּנוֹתֵיכֶם וּמִלְּבַד כָּל־ |
לט | אַךְ בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאָסְפְּכֶם אֶת־ |
קרבן שלמים לחגיגה, יכול תדחה את השבת, תלמוד לומר, אך, הואיל ויש לה תשלומין כל שבעה: שיהא חדש שביעי זה בא בזמן אסיפה, מכאן שנצטוו לעבר את השנים שאם אין העבור, פעמים שהוא בא באמצע הקיץ או החורף: שלמי חגיגה: אם לא הביא בזה יביא בזה, יכול יהא מביאן כל שבעה, תלמוד לומר וחגותם אותו, יום אחד במשמע, ולא יותר, ולמה נאמר שבעה, לתשלומין: | |
מ | וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן פְּרִי עֵץ הָדָר כַּפֹּת תְּמָרִים וַעֲנַף עֵץ־ |
עץ, שטעם עצו ופריו שוה (סוכה לה.): הדר באילנו משנה לשנה, וזהו אתרוג: חסר וי"ו, למד שאינה אלא אחת: שענפיו קלועים כעבותות וכחבלים, וזהו הדס, העשוי כמין קליעה: | |
מא | וְחַגֹּתֶם אֹתוֹ חַג לַיהֹוָה שִׁבְעַת יָמִים בַּשָּׁנָה חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי תָּחֹגּוּ אֹתוֹ: |
מב | בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים כָּל־ |
זה אזרח: לרבות את הגרים (ת"כ פרק יז, ט.): | |
מג | לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת־ |
ענני כבוד (סוכה יא:): | |
מד | וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶת־ |