תניא - ח׳ ניסן ה׳תשפ״ד
כי כמו שכנפי.. ״נו״ כמ״ש בפרע״ח)

תניא

כי כמו שכנפי העוף אינם עיקר העוף ואין חיותו תלוי בהם כלל כדתנן ניטלו אגפיה כשרה והעיקר הוא ראשו וכל גופו והכנפיי' אינם רק משמשים לראשו וגופו לפרחא בהון וכך ד"מ התורה ומצות הן עיקר היחוד העליון ע"י גילוי רצון העליון המתגלה על ידיהן והדחילו ורחימו הם מעלים אותן למקום שיתגלה בו הרצון אור אין סוף ברוך הוא והיחוד שהן יצירה ובריאה

הגהה

(או אפילו בעשיה בי"ס דקדושה מקום מצות מעשיות וכן מקרא אבל במשנה מתגלה היחוד ואור אין סוף ברוך הוא ביצירה ובתלמוד בבריא' דהיינו שבלימוד מקרא מתפשט היחוד ואור א"ס ב"ה מאצילו' עד העשיה ובמשנה עד היצירה לבדה ובתלמוד עד הבריאה לבדה כי כולן באצילות אבל קבלה אינה מתפשטת כלל מאצילות לבי"ע כמ"ש בפרע"ח):

x
מצורע שלישי (עם פרש״י) -- ויקרא: י״ד, כ״א - ל״בחומש:
כ, מ״ד - מ״חתהילים:
כי כמו שכנפי.. ״נו״ כמ״ש בפרע״ח)תניא:
הל׳ ק״ש פרק ג-ד. הל׳ תפלה וברכת כהנים.. בפרקים אלו. פרק ארמב״ם ג״פ:
הל׳ כלאים פרק הרמב״ם פ״א:
מ״ע י. ה.ספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת חנה עטל (בכרך) ע״ה בת יבלחט״א ר׳ דוד (צירקינד)