תניא - כ״ה שבט ה׳תשפ״ד
פרק כה. וזה שכתוב - ״62״ אח״כ

תניא

פרק כ"ה

וזהו שכתוב כי קרוב אליך הדבר מאד וגו' שבכל עת ובכל שעה בידו של אדם וברשותו הוא להעבי' רוח שטות והשכחה מקרבו ולזכור ולעורר אהבתו לה' אחד המסותרת בודאי בלבבו בלי שום ספק. וז"ש ובלבבך ונכלל בה גם דחילו דהיינו שלא ליפרד בשום אופן מיחודו ואחדותו יתברך אפי' במסירת נפש ממש בלי שום טעם ושכל מושג אלא בטבע אלהי וכ"ש בשבירת התאוות הקלה מיסורי מיתה שקרוב אליו הדבר יותר לכבוש היצר הן בבחי' סור מרע אפי' מעבירה קלה של דברי סופרים שלא לעבור על רצונו ית' מאחר שנפרד בה מיחודו ואחדותו כמו בע"ז ממש בשעת מעשה והרי גם בע"ז יכול לעשות תשובה אח"כ.

x
משפטים ראשון (עם פרש״י) -- שמות: כ״א, א׳ - י״טחומש:
קי״ט: א׳ - צ״ותהילים:
פרק כה. וזה שכתוב - ״62״ אח״כתניא:
אודך ביושר וגו׳. ספר משפטים והוא ספר שלשה עשר.. הל׳ שכירות.. בפרקים אלו. פרק א-גרמב״ם ג״פ:
הל׳ מאכלות אסורות פרק זרמב״ם פ״א:
מ״ע רמגספר המצוות:
לעילוי נשמת הרב אליעזר צבי זאב ב״ר מרדכי שכנא ע״ה צירקינד