תניא - ז׳ ניסן ה׳תשפ״ד
ובזה יובן... ״110״ כמש בר״מ)

תניא

ובזה יובן היטב הא דדחילו ורחימו נקראי' גדפין ד"מ כדכתי' ובשתים יעופף [וכמ"ש הרח"ו ז"ל בשער היחודים פי"א] שהכנפים בעוף הן זרועות האדם כו' ובתיקונים פי' שהעוסקים בתורה ומצות בדחילו ורחימו נקראים בנים ואם לאו נק' אפרוחים דלא יכלין לפרחא

הגהה

(ובתיקון מ"ה דעופא הוא מט"ט רישא דיליה י' וגופא וא"ו ותרין גדפין ה' ה' כו' והיינו עולם היצירה שנקרא מט"ט ובו הן גופי הלכות שבמשנה ורישא דיליה הן המוחין ובחי' חב"ד שהן פנימיות ההלכות וסודן וטעמיהן ותרין גדפין דחילו ורחימו הן ה' עילאה שהיא רחימו וה' תתאה היא יראה תתאה עול מלכות שמים ופחד ה' כפחד המלך ד"מ שהיא יראה חיצונית ונגלית משא"כ יראה עילאה ירא בושת היא מהנסתרות לה' אלהינו והיא בחכמה עילאה יו"ד של שם הוי"ה ב"ה כמ"ש בר"מ):

x
מצורע שני (עם פרש״י) -- ויקרא: י״ד, י״ג - כ׳חומש:
כ, ל״ט - מ״גתהילים:
ובזה יובן... ״110״ כמש בר״מ)תניא:
הל׳ תשובה פרק י. מה אהבתי וגו׳ ספר אהבה והוא ספר שני.. הל׳ ק״ש.. בפרקים אלו. פרק א-ברמב״ם ג״פ:
הל׳ כלאים פרק דרמב״ם פ״א:
מ״ע עג. יספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת רייזל בת ר׳ ישעיהו ע״ה צירקינד