תניא - כ״ד סיון ה׳תשפ״ד
והנה מכאן - ״166״ ודעתו הכל א׳

תניא

והנה מכאן יש להבין שגגת מקצת חכמים בעיניהם ה' יכפר בעדם ששגו וטעו בעיונם בכתבי האריז"ל והבינו ענין הצמצום המוזכר שם כפשוטו שהקב"ה סילק עצמו ומהותו ח"ו מעוה"ז רק שמשגיח מלמעלה בהשגחה פרטית על כל היצורים כולם אשר בשמים ממעל ועל הארץ מתחת והנה מלבד שא"א כלל לומר ענין הצמצום כפשוטו שהוא ממקרי הגוף על הקב"ה הנבדל מהם ריבוא רבבות הבדלות עד אין קץ אף גם זאת לא בדעת ידברו מאחר שהם מאמינים בני מאמינים שהקב"ה יודע כל היצורים שבעוה"ז השפל ומשגיח עליהם וע"כ אין ידיעתו אותם מוסיפה בו ריבוי וחידוש מפני שיודע הכל בידיעת עצמו הרי כביכול מהותו ועצמותו ודעתו הכל א'

x
קרח ראשון (עם פרש״י) -- במדבר: ט״ז, א׳ - י״גחומש:
קי״ג - קי״חתהילים:
והנה מכאן - ״166״ ודעתו הכל א׳תניא:
הל׳ מאכלות אסורות פרק ה-זרמב״ם ג״פ:
הל׳ שמיטה ויובל פרק חרמב״ם פ״א:
מל״ת קעג. קעה. קעו. קעז. קעחספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת חנה עטל (בכרך) ע״ה בת יבלחט״א ר׳ דוד (צירקינד)