תניא - י״ט מנחם אב ה׳תשפ״ד
והנה באדם - ״216״ לאברהם כו׳

תניא

והנה באדם התחתון למשל מי שהוא חכם גדול להשכיל נפלאות חכמה ומצמצם שכלו ומחשבתו באות אחד מדבורו הנה זה הוא צמצום עצום וירידה גדולה לחכמתו הנפלאה ככה ממש עד"מ ויתר מזה לאין קץ הי' צמצום גדול עצום ורב כאשר בדבר ה' שמים נעשו בששת ימ"ב וברוח פיו כל צבאם היא אות ה' של שם הוי' ב"ה אתא קלילא כמ"ש בהבראם בה' בראם היא מקור הט' מאמרות שנמשכו ממאמר ראשון בראשית דנמי מאמר הוא היא בחינת חכמה הנקראת ראשית אך אז היתה המשכה וירידה זו בלי אתדל"ת כלל כי אדם אין לעבוד כו' רק כי חפץ חסד הוא ועולם חסד יבנה וזהו בהבראם באברהם כי חסד לאברהם כו'.

x
עקב ששי (עם פרש״י) -- דברים: י״א, י׳ - כ״אחומש:
צ׳ - צ״ותהילים:
והנה באדם - ״216״ לאברהם כו׳תניא:
הל׳ בית הבחירה פרק ח. הל׳ כלי המקדש והעובדים בו.. בפרקים אלו. פרק א-ברמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשה הקרבנות פרק טורמב״ם פ״א:
מ״ע כב. מל״ת סז. מ״ע לה. מל״ת פג. פדספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת רייזל בת ר׳ ישעיהו ע״ה צירקינד