תניא - י״ט תמוז ה׳תשפ״ד
אך הענין יובן - ״צד״ החי׳ וכו׳

תניא

אך הענין יובן עפ"י מ"ש כי חלק ה' עמו וכו' חלק משם הוי' ב"ה כדכתיב ויפח באפיו נשמת חיים ומאן דנפח מתוכו נפח וכו'. ואף שאין לו דמות הגוף וכו' ח"ו. אך דברה תורה כלשון בנ"א. כי כמו שיש הפרש והבדל גדול באדם התחתון עד"מ בין ההבל שיוצא מפיו בדיבורו להבל היוצא ע"י נפיחה. שביוצא בדיבורו מלובש בו כח וחיות מעט מזעיר והוא בחי' חיצוניות מנפש החיה שבקרבו. אבל ביוצא בכח הנופח דמתוכו נפח מלובש בו כח וחיות פנימי' מבחי' הנפש החיה וכו'.

x
פנחס חמישי (עם פרש״י) -- במדבר: כ״ח, א׳ - ט״וחומש:
צ׳ - צ״ותהילים:
אך הענין יובן - ״צד״ החי׳ וכו׳תניא:
הל׳ כלאים פרק ו-חרמב״ם ג״פ:
הל׳ ביאת המקדש פרק ברמב״ם פ״א:
מל״ת ריז. ריחספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת חנה עטל (בכרך) ע״ה בת יבלחט״א ר׳ דוד (צירקינד)