טז | וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל־ |
יז | דַּבֵּר | אֶל־ |
יח | וְאֵת שֵׁם אַהֲרֹן תִּכְתֹּב עַל־ |
כי מטה אחד. אף על פי שחלקתים לשתי משפחות, משפחת כהונה לבד ולויה לבד, מכל מקום שבט אחד הוא: | |
יט | וְהִנַּחְתָּם בְּאֹהֶל מוֹעֵד לִפְנֵי הָעֵדוּת אֲשֶׁר אִוָּעֵד לָכֶם שָׁמָּה: |
כ | וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר אֶבְחַר־ |
והשכתי. כמו וישכו המים (בראשית ח, א.), וחמת המלך שככה (אסתר ז, י.): | |
כא | וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל־ |
בתוך מטותם. הניחו באמצע, שלא יאמרו מפני שהניחו בצד שכינה פרח: | |
כב | וַיַּנַּח מֹשֶׁה אֶת־ |
כג | וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיָּבֹא מֹשֶׁה אֶל־ |
ויצא פרח. כמשמעו: ציץ. הוא חנטת הפרי כשהפרח נופל: ויגמל שקדים. כשהוכר הפרי הוכר שהן שקדים, לשון ויגדל הילד ויגמל (בראשית כא, ח.), ולשון זה מצוי בפרי האילן, כמו ובוסר גומל יהיה נצה (ישעיה יח, ה.). ולמה שקדים, הוא הפרי הממהר להפריח מכל הפירות, אף המעורר על הכהונה פורענותו ממהרת לבא, כמו שמצינו בעוזיה, והצרעת זרחה במצחו (דברי הימים ב כו, יט.), ותרגומו וכפית שגדין, כמין אשכול שקדים, יחד כפותים זה על זה: | |
כד | וַיֹּצֵא מֹשֶׁה אֶת־ |