יג | וְשָׁחַט אֶת־ |
על ירך המזבח בצפון, ומה תלמוד לומר, והלא כבר נאמר בתורת אשם בפרשת צו את אהרן שהאשם טעון שחיטה בצפון, לפי שיצא זה מכלל אשמות לידון בהעמדה, יכול תהא שחיטתו במקום העמדתו, לכך נאמר ושחט במקום אשר ישחט וגו' (זבחים מט.): כי ככל החטאות: הזה: בכל עבודות התלוית בכהן השוה אשם זה לחטאת, שלא תאמר הואיל ויצא דמו מכלל שאר אשמות להנתן על תנוך ובהונות, לא יהא טעון מתן דמים ואימורים לגבי מזבח, לכך נאמר כי כחטאת האשם הוא לכהן, יכול יהא דמו ניתן למעלה כחטאת, תלמוד לומר וכו', (בתורת כהנים פרק ג, א.): | |
יד | וְלָקַח הַכֹּהֵן מִדַּם הָאָשָׁם וְנָתַן הַכֹּהֵן עַל־ |
גדר אמצעי שבאוזן, ולשון תנוך לא נודע לי, והפותרים קורים לו טנדרו"ס: גודל: | |
טו | וְלָקַח הַכֹּהֵן מִלֹּג הַשָּׁמֶן וְיָצַק עַל־ |
טז | וְטָבַל הַכֹּהֵן אֶת־ |
כנגד בית קדשי הקדשים (ת"כ שם ט.): | |
יז | וּמִיֶּתֶר הַשֶּׁמֶן אֲשֶׁר עַל־ |
יח | וְהַנּוֹתָר בַּשֶּׁמֶן אֲשֶׁר עַל־ |
יט | וְעָשָׂה הַכֹּהֵן אֶת־ |
כ | וְהֶעֱלָה הַכֹּהֵן אֶת־ |
מנחת נסכים של בהמה: |