תניא - כ״ז טבת ה׳תשפ״ד
משא״כ בדבר - צדיקים כו׳ ע״ש

תניא

משא"כ בדבר המסור ללב דהיינו שיהא הרע מאוס ממש בלב ושנאוי בתכלית שנאה או אפי' שלא בתכלית שנאה הנה זה אי אפשר שיהיה באמת לאמיתו אלא ע"י גודל ותוקף האהבה לה' בבחי' אהבה בתענוגים להתענג על ה' מעין עוה"ב. ועל זה אמרו רז"ל עולמך תראה בחייך כו' ואין כל אדם זוכה לזה כי זהו כעין קבול שכר וכדכתיב עבודת מתנה אתן את כהונתכם וגו' כמ"ש במ"א. ולכן אמר איוב בראת צדיקים וכו' וכדאיתא בתיקונים שיש בנשמות ישראל כמה מיני מדרגות ובחי'. חסידים גבורים המתגברים על יצרם מארי תורה נביאים כו' צדיקים כו' ע"ש:

x
וארא שני (עם פרש״י) -- שמות: ו׳, י״ד - כ״חחומש:
ק״כ - קל״דתהילים:
משא״כ בדבר - צדיקים כו׳ ע״שתניא:
הל׳ רוצח ושמירת נפש ח-ירמב״ם ג״פ:
הל׳ איסורי ביאה פרק ברמב״ם פ״א:
מ״ע קפא. מל״ת שט. רחצ. מ״ע קפדספר המצוות:
לעילוי נשמת הת׳ מנחם מענדל ע״ה בן יבלחט״א ר׳ דוד צירקינד