תניא - כ״ח שבט ה׳תשפ״ד
וכיוצא באלו - ״לב״ ב״ה כנ״ל

תניא

וכיוצא באלו ממלחמות היצר ותחבולותיו לקרר נפש האדם שלא להפקיר ממונו ובריאות גופו שלעמוד נגדו ולכבשו קרוב מאד אל האדם כשישים אל לבו שלנצח היצר בכל זה ויותר מזה ולעשות הפכו ממש קל מאד מיסורי מיתה ה' ישמרנו ויסורי מיתה ה' ישמרנו היה מקבל באהבה וברצון שלא ליפרד מיחודו ואחדותו ית' אפי' לפי שעה להשתחות לע"ז ח"ו וכ"ש שיש לו לקבל באהבה וברצון כדי לדבקה בו לעולם ועד דהיינו כשיעשה רצונו ית' בעבודה זו יתגלה בה פנימית רצון העליון בבחי' פנים וגילוי רב ולא בהסתר כלל וכשאין שום הסתר פנים ברצון העליון אזי אין דבר נפרד כלל וכלל להיות יש ודבר בפני עצמו ולזאת תהיינה נפשו האלהית והחיונית ולבושיהן כולן מיוחדות בתכלית היחוד ברצון העליון ואור א"ס ב"ה כנ"ל.

x
משפטים רביעי (עם פרש״י) -- שמות: כ״ב, כ״ז - כ״ג, ה׳חומש:
קל״ה - קל״טתהילים:
וכיוצא באלו - ״לב״ ב״ה כנ״לתניא:
הל׳ שכירות פרק י-יברמב״ם ג״פ:
הל׳ מאכלות אסורות פרק ירמב״ם פ״א:
מל״ת רסז. רסחספר המצוות:
לעילוי נשמת הת׳ מנחם מענדל ע״ה בן יבלחט״א ר׳ דוד צירקינד