ז | וְאִם־ |
כלי הוא שהיה במקדש עמוק, ומתוך שהיא עמוקה שמנה צבור ואין האור שורפו, לפיכך מעשה מנחה העשויין לתוכה רוחשין, כל דבר רך ע"י משקה נראה כרוחש ומנענע: | |
ח | וְהֵבֵאתָ אֶת־ |
מאחד מן המינים הללו: בעליה אל הכהן: הכהן: מגישה לקרן דרומית מערבית של מזבח: | |
ט | וְהֵרִים הַכֹּהֵן מִן־ |
הוא הקומץ: | |
י | וְהַנּוֹתֶרֶת מִן־ |
יא | כָּל־ |
כל מתיקת פרי קרוי דבש: | |
יב | קָרְבַּן רֵאשִׁית תַּקְרִיבוּ אֹתָם לַיהוָֹה וְאֶל־ |
מה יש לך להביא מן השאור ומן הדבש, קרבן ראשית, שתי הלחם של עצרת הבאים מן השאור, שנאמר חמץ תאפינה, ובכורים מן הדבש, כמו בכורי תאנים ותמרים: | |
יג | וְכָל־ |
שהברית כרותה למלח מששת ימי בראשית שהובטחו המים התחתונים ליקרב במזבח במלח, וניסוך המים בחג: על עולת בהמה ועוף, ואמורי כל הקדשים כולן: | |
יד | וְאִם־ |
הרי אם משמש בלשון כי, שהרי אין זה רשות, שהרי במנחת העומר הכתוב מדבר שהיא חובה, וכן ואם יהיה היובל וגו': במנחת העומר הכתוב מדבר, שהיא באה אביב בשעת בישול התבואה, ומן השעורים היא באה, נאמר כאן אביב, ונאמר להלן כי השעורה אביב: שמיבשין אותו על האור באביב של קלאים, (פירש"י במנחות שם הכלי של מוכרי קליות) שאלולי כן אינה נטחנת בריחים לפי שהיא לחה: גרוסה בעודה לחה: לשון שבירה וטחינה גורסה בריחים של גרוסות, כמו ויגרס בחצץ, וכן גרסה נפשי: בעוד הכר מלא, שהתבואה לחה ומלאה בקשין שלה, ועל כן נקראים המלילות כרמל, וכן כרמל בצקלונו: | |
טו | וְנָתַתָּ עָלֶיהָ שֶׁמֶן וְשַׂמְתָּ עָלֶיהָ לְבֹנָה מִנְחָה הִוא: |
טז | וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת־ |