תניא - כ״ח אדר ב׳ ה׳תשפ״ד
ועולם האצילות - ״104״ אלקות ממש

תניא

ועולם האצילות שהוא למעלה מהשכל וההשגה וההבנה לשכל נברא כי חכמתו ובינתו ודעתו של א"ס ב"ה מיוחדות שם בו בתכלית היחוד ביחוד עצום ונפלא ביתר שאת ויתר עז לאין קץ מבעולם הבריאה כי שם ירדו להאיר בבחי' צמצום כדי שיוכלו שכלים נבראי' לקבל מהן חב"ד לידע את ה' ולהבין ולהשיג איזו השגה באור א"ס ב"ה כפי כח שכלים הנבראים שהם בעלי גבול ותכלית שלא יתבטלו במציאותם ולא יהיו בגדר נבראים כלל רק יחזרו למקורם ושרשם שהוא בחי' אלהות ממש.

x
תזריע ראשון (עם פרש״י) -- ויקרא: י״ב, א׳ - י״ג, ה׳חומש:
קל״ה - קל״טתהילים:
ועולם האצילות - ״104״ אלקות ממשתניא:
הל׳ תלמוד תורה פרק ה-זרמב״ם ג״פ:
הל׳ ערכין וחרמין פרק דרמב״ם פ״א:
מ״ע רטספר המצוות:
לעילוי נשמת הת׳ מנחם מענדל ע״ה בן יבלחט״א ר׳ דוד צירקינד