תניא - י״ד ניסן ה׳תשפ״ד
משא״כ אם לומד... ״נז״ ליודעים

תניא

משא"כ אם לומד ומקיים המצוה באהבה לבדה כדי לדבקה בו על ידי תורתו ומצותיו אינה נקראת בשם עבודת העבד והתורה אמרה ועבדתם את ה' אלהיכם וגו' ואותו תעבודו וגו' וכמ"ש בזהר [פ' בהר] כהאי תורא דיהבין עליה עול בקדמיתא בגין לאפקא מיניה טב לעלמא כו' הכי נמי אצטריך לב"נ לקבלא עליה עול מלכות שמים בקדמיתא כו' ואי האי לא אשתכח גביה לא שריא ביה קדוש' כו' [ובר"מ שם ד' קי"א ע"ב] שכל אדם צ"ל בשתי בחי' ומדרגות והן בחי' עבד ובחי' בן ואף דיש בן שהוא ג"כ עבד הרי אי אפשר לבא למדרגה זו בלי קדימת היראה עילאה כידוע ליודעים:

x
אחרי מות שני (עם פרש״י) -- ויקרא: ט״ז, י״ח - כ״דחומש:
כ, ע״ב - ע״ותהילים:
משא״כ אם לומד... ״נז״ ליודעיםתניא:
הל׳ תפילין ומזוזה וס״ת פרק ב-דרמב״ם ג״פ:
הל׳ מתנות עניים.. בפרקים אלו. פרק ארמב״ם פ״א:
מ״ע יגספר המצוות:
לעילוי נשמת הת׳ מנחם מענדל ע״ה בן יבלחט״א ר׳ דוד צירקינד