הַיּוֹם שִׁבְעָה וְעֶשְֹרִים יוֹם שֶׁהֵם שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת וְשִׁשָּׁה יָמִים לָעוֹמֶר
תניא - י״ב אייר ה׳תשפ״ד
והנה פרטיות הצמצומים - ״134״ כלא ממש חשיבי

תניא

והנה פרטיות הצמצומים איך ומה אין כאן מקום ביאורם. אך דרך כלל הן הם בחי' הסתר והעלם המשכת האור והחיות שלא יאיר ויומשך לתחתונים בבחי' גילוי להתלבש ולהשפיע בהן ולהחיותם להיות יש מאין. כי אם מעט מזער אור וחיות בכדי שיהיו בבחי' גבול ותכלית שהיא הארה מועטת מאד וממש כלא חשיבי לגבי בחי' הארה בלי גבול ותכלית ואין ביניהם ערך ויחס כלל כנודע פי' מלת ערך במספרים שאחד במספר יש לו ערך לגבי מספר אלף אלפים שהוא חלק אחד מני אלף אלפים אבל לגבי דבר שהוא בבחי' בלי גבול ומספר כלל אין כנגדו שום ערך במספרים שאפי' אלף אלפי אלפים וריבוא רבבות אינן אפי' כערך מספר אחד לגבי אלף אלפי אלפים ורבוא רבבות אלא כלא ממש חשיבי.

x
בהר שני (עם פרש״י) -- ויקרא: כ״ה, י״ד - י״חחומש:
ס״ו - ס״חתהילים:
והנה פרטיות הצמצומים - ״134״ כלא ממש חשיביתניא:
הל׳ חמץ ומצה פרק ה-זרמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר פרק דרמב״ם פ״א:
מל״ת ר. רא. מ״ע קנחספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת רייזל בת ר׳ ישעיהו ע״ה צירקינד