הַיּוֹם שְׁמוֹנָה וְעֶשְֹרִים יוֹם שֶׁהֵם אַרְבָּעָה שָׁבוּעוֹת לָעוֹמֶר
תניא - י״ג אייר ה׳תשפ״ד
וככה ממש היא - ״סח״ גבול ותכלית

תניא

וככה ממש היא בחי' ההארה מועטת זו המתלבשת בעולמות עליונים ותחתונים להשפיע בהם להחיותם לגבי ערך אור הגנוז ונעלם שהוא בבחי' א"ס ואינו מתלבש ומשפיע בעולמות בבחי' גילוי להחיותם אלא מקיף עליהם מלמעלה ונקרא סובב כל עלמין. ואין הפי' סובב ומקיף מלמעלה בבחי' מקום ח"ו כי לא שייך כלל בחי' מקום ברוחניות. אלא ר"ל סובב ומקיף מלמעלה לענין בחי' גילוי השפעה כי ההשפעה שהוא בבחי' גילוי בעולמו' נקראת בשם הלבשה שמתלבשת בעולמות כי הם מלבישים ומשיגים ההשפעה שמקבלים משא"כ ההשפעה שאינה בבחי' גילוי אלא בהסתר והעלם ואין העולמות משיגים אותה אינה נקראת מתלבשת אלא מקפת וסובבת הלכך מאחר שהעולמות הם בבחי' גבול ותכלית נמצא שאין השפעת אור א"ס מתלבש ומתגלה בהם בבחי' גילוי רק מעט מזער הארה מועטת מצומצמת מאד מאד והיא רק כדי להחיותם בבחי' גבול ותכלית. אבל עיקר האור בלי צמצום כ"כ נק' מקיף וסובב מאחר שאין השפעתו מתגלית בתוכם מאחר שהם בבחי' גבול ותכלית.

x
בהר שלישי (עם פרש״י) -- ויקרא: כ״ה, י״ט - כ״דחומש:
ס״ט - ע״אתהילים:
וככה ממש היא - ״סח״ גבול ותכליתתניא:
הל׳ חמץ ומצה פרק ח. נוסח ההגדה. הל׳ שופר וסוכה ולולב.. בפרקים אלו. פרק א-ברמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר פרק הרמב״ם פ״א:
מ״ע קנז. ספר משנה תורה סוף הלכות חמץ ומצה: נוסח ההגדה. מ״ע קעספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת חנה עטל (בכרך) ע״ה בת יבלחט״א ר׳ דוד (צירקינד)