תניא - י׳ סיון ה׳תשפ״ד
פרק ג. והנה - א״כ אפס בלעדו באמת

תניא

פרק ג

והנה אחרי הדברי' והאמת האלה כל משכיל על דבר יבין לאשורו איך שכל נברא ויש הוא באמת נחשב לאין ואפס ממש לגבי כל הפועל ורוח פיו שבנפעל המהוה אותו תמיד ומוציאו מאין ממש ליש ומה שכל נברא ונפעל נראה לנו ליש וממשו' זהו מחמת שאין אנו משיגים ורואים בעיני בשר את כח ה' ורוח פיו שבנברא אבל אילו ניתנה רשות לעין לראות ולהשיג את החיות ורוחניות שבכל נברא השופע בו ממוצא פי ה' ורוח פיו לא היה גשמיות הנברא וחומרו וממשו נראה כלל לעינינו כי הוא בטל במציאות ממש לגבי החיות והרוחניות שבו מאחר שמבלעדי הרוחניו' היה אין ואפס ממש כמו קודם ששת ימי בראשי' ממש והרוחניות השופע עליו ממוצא פי ה' ורוח פיו הוא לבדו המוציאו תמיד מאפס ואין ליש ומהוה אותו א"כ אפס בלעדו באמת

x
בהעלותך ראשון (עם פרש״י) -- במדבר: ח׳, א׳ - י״דחומש:
כ, נ״ה - נ״טתהילים:
פרק ג. והנה - א״כ אפס בלעדו באמתתניא:
הל׳ גירושין פרק יג. הל׳ יבום וחליצה בפרקים אלו. פרק א-ברמב״ם ג״פ:
הל׳ בכורים פרק ורמב״ם פ״א:
מל״ת שנו. מ״ע רטזספר המצוות:
לעילוי נשמת הת׳ מנחם מענדל ע״ה בן יבלחט״א ר׳ דוד צירקינד