היום יום - י״ד אדר ה׳תשפ״ה

היום יום

יד אדר א, פורים קטן

א"א [אין אומרים] תחנון.

אאזמו"ר [אדוני אבי זקני מורי ורבי] סיפר לאאמו"ר [לאדוני אבי מורי ורבי]: די מאמרים וואס זיינען געדרוקט אין לקוטי תורה, האט דער טאטע [הצמח צדק] אויסגעקליבען פון צוויי טויזענט מאמרים.


יד אדר שני, פורים

בקריאת המגילה קוראים: [ח. יא] להרג ולאבד ולהרג ולאבד.

[ט. ב] ואיש לא עמד בפניהם ואיש לא עמד לפניהם.

באמירת "האגרת הזאת", "אגרת הפרים הזאת השנית", מנענעים את המגילה.

נוסח שושנת יעקב: ברוכים כל הצדיקים. שהחינו - גם ביום.

במגלה שכתב אאזמו"ר [אדוני אבי זקני מורי ורבי] לא נכתבו עשרת בני המן בעמוד בפ"ע [בפני עצמו]. וכן לא כל העמודים מתחילים בתיבת "המלך".

בתו"א [בתורה אור] ביאור ד"ה [דבור המתחיל] יביאו לבוש סעיף המתחיל והנה בחי' [בחינת] לבוש, צ"ל [צריך להיות]: "והיא בחי' [בחינת] פני וזו היא המסתתרת.. שהיא בחי' [בחינת] עתיק בחי' [בחינת] סדכ"ס [סתימא דכל סתימין]". ויש נ"א [נוסח אחר]: "והנה בחי' [בחינת] ביום ההוא הוא בחי' [בחינת] בינה אימא עילאה המקננת בבריאה בכורסיא אכן מל'[מלכות] דאצילות נעשה עתיק לבריאה שנעתק וגבוה מבריאה ואינה באה בהתגלות בעולם הבריאה שאפילו מבחי' [מבחינת] ביום ההוא הוא בבחי' [בבחינת] העלם והסתר. ומה שנאמר אסתיר פני שכן נקרא מל' [מלכות] דאצי'[לות] לפי שמקבלת מכל הי"ס [היו"ד ספירות] ממל'[כות] דכתר דאצילות נעשה כתר מלכות וממל'[כות] שבחכ' [שבחכמה] נעשה חכ' [חכמה] שבמל' [שבמלכות] כו'".

x
כי תשא ששי (עם פרש״י) -- שמות: ל״ד, י׳ - כ״וחומש:
כ, ע״ב - ע״ותהילים:
פרק לד. והנה - ״86״ ה׳ לותניא:
הל׳ עבודת כוכבים וחקותיהם פרק ד-ורמב״ם ג״פ:
הל׳ כלים פרק זרמב״ם פ״א:
מל״ת טז. יז. יח. יט. כ. כא. כו. כח. כז. כט. יד. ח. כז. כט. יד. ח. ט. זספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת לאה מרים בת הרב יעקב יוסף ע״ה היידינגספלד