תניא - כ״א אדר ב׳ ה׳תשפ״ד
פרק לח. והנה - ״נ״ אברי הגוף

תניא

פרק ל"ח

והנה עם כל הנ"ל יובן היטב פסק ההלכה הערוכה בתלמוד ופוסקי' דהרהור לאו כדבור דמי ואם קרא ק"ש במחשבתו ובלבו לבד בכל כח כוונתו לא יצא ידי חובתו וצריך לחזור ולקרות וכן בברכת המזון דאורייתא ובשאר ברכות דרבנן ובתפל' ואם הוציא בשפתיו ולא כיון לבו יצא ידי חובתו בדיעבד ואין צריך לחזור לבד מפסוק ראשון של ק"ש וברכה ראשונה של תפלת שמונה עשרה וכדאי' [ברפ"ב דברכות] ע"כ מצות כוונה מכאן ואילך מצות קריאה וכו'. והיינו משום שהנשמה אינה צריכה תיקון לעצמה במצות רק להמשיך אור לתקן נפש החיונית והגוף ע"י אותיות הדבור שהנפש מדברת בה' מוצאות הפה וכן במצות מעשיות שהנפש עושה בשאר אברי הגוף:

x
שמיני ראשון (עם פרש״י) -- ויקרא: ט׳, א׳ - ט״זחומש:
ק״ד - ק״התהילים:
פרק לח. והנה - ״נ״ אברי הגוףתניא:
משוך חסדך וגו׳ ספר המדע והוא ספר ראשון... הל׳ יסודי התורה.. בפרקים אלו. פרק א-גרמב״ם ג״פ:
הל׳ נזירות פרק זרמב״ם פ״א:
מ״ע א. מל״ת א. מ״ע בספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת רייזל בת ר׳ ישעיהו ע״ה צירקינד