הַיּוֹם אֶחָד וְאַרְבָּעִים יוֹם שֶׁהֵם חֲמִשָׁה שָׁבוּעוֹת וְשִׁשָּׁה יָמִים לָעוֹמֶר
תניא - כ״ו אייר ה׳תשפ״ד
וההבדל שבין - ״עב״ להם להחיותם

תניא

וההבדל שבין עולמו' עליונים ותחתונים הוא מצד המשכת החיות אשר א"ס ב"ה ממשיך ומאיר בבחי' גילוי מההעלם [שזה אחד מהטעמי' שההשפעה והמשכות החיות מכונה בשם אור עד"מ] להחיות העולמות והברואים שבהם שהעולמו' העליוני' מקבלים בבחי' גילוי קצת יותר מהתחתוני' וכל הברואי' שבהם מקבלים כל א' כפי כחו ותכונתו שהיא תכונת ובחי' המשכה הפרטית אשר א"ס ב"ה ממשיך ומאיר לו. והתחתונים אפי' הרוחניים אינם מקבלים בבחי' גילוי כ"כ רק בלבושים רבים אשר א"ס ב"ה מלביש בהם החיות והאור אשר ממשיך ומאיר להם להחיותם

x
במדבר שני (עם פרש״י) -- במדבר: א׳, כ׳ - נ״דחומש:
קי״ט: צ״ז - קע״זתהילים:
וההבדל שבין - ״עב״ להם להחיותםתניא:
הל׳ מגילה וחנוכה פרק ג-ד. תורת חכם וגו׳. ספר נשים והוא ספר רביעי.. הל׳ אישות בפרקים אלו. פרק ארמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר שני ונטע רבעי פרק דרמב״ם פ״א:
ספר משנה תורה: הלכות מגילה וחנוכה פרק ג-ד. מ״ע ריגספר המצוות:
לעילוי נשמת הרב אליעזר צבי זאב ב״ר מרדכי שכנא ע״ה צירקינד