הַיּוֹם אַרְבָּעָה וְאַרְבָּעִים יוֹם שֶׁהֵם שִׁשָׁה שָׁבוּעוֹת וּשְׁנֵי יָמִים לָעוֹמֶר
תניא - כ״ט אייר ה׳תשפ״ד
אבל השכינה - ״עג״ השמש בלבד

תניא

אבל השכינה עצמה שהיא ראשית הגילוי ועיקרו מה שא"ס ב"ה מאיר לעולמות בבחי' גילוי והיא מקור כל המשכות החיות שבכל העולמות [שכל החיו' שבהם אינו רק אור המתפשט ממנה כאור המתפשט מהשמש] א"א לעולמות לסבול ולקבל אור שכינתה שתשכון ותתלבש בתוכם ממש בלא לבוש המעלים ומסתיר אורה מהם שלא יתבטלו במציאות לגמרי במקורם כביטול אור השמש במקורו בגוף השמש שאין נראה שם אור זה רק עצם גוף השמש בלבד.

x
במדבר חמישי (עם פרש״י) -- במדבר: ג׳, י״ד - ל״טחומש:
ק״מ - ק״נתהילים:
אבל השכינה - ״עג״ השמש בלבדתניא:
הל׳ אישות פרק ח-ירמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר שני ונטע רבעי פרק זרמב״ם פ״א:
מל״ת שנהספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת רייזל בת ר׳ ישעיהו ע״ה צירקינד