הַיּוֹם אַרְבָּעִים יוֹם שֶׁהֵם חֲמִשָׁה שָׁבוּעוֹת וַחֲמִשָּה יָמִים לָעוֹמֶר
תניא - כ״ה אייר ה׳תשפ״ד
וככה ממש עד״מ - ״עב״ בתחתונים ממש

תניא

וככה ממש עד"מ א"ס ב"ה ממלא כל עלמין להחיותם ובכל עולם יש ברואים לאין קץ ותכלית רבוא רבבות מיני מדרגות מלאכים ונשמות כו' וכן ריבוי העולמות אין לו קץ וגבול גבוה על גבוה כו'. והנה מהותו ועצמותו של א"ס ב"ה שוה בעליונים ותחתונים כמשל הנשמה הנ"ל וכמ"ש בתיקונים דאיהו סתימו דכל סתימין פי' דאפי' בעלמין סתימין דלעילא הוא סתום ונעלם בתוכם כמו שהוא סתום ונעלם בתחתוני' כי לית מחשבה תפיסא ביה כלל אפי' בעולמות עליונים. ונמצא כמו שמצוי שם כך נמצא בתחתונים ממש.

x
במדבר ראשון (עם פרש״י) -- במדבר: א׳, א׳ - י״טחומש:
קי״ט: א׳ - צ״ותהילים:
וככה ממש עד״מ - ״עב״ בתחתונים ממשתניא:
הל׳ תעניות פרק ה. הל׳ מגילה וחנוכה בפקרים אלו. פרק א-ברמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר שני ונטע רבעי פרק גרמב״ם פ״א:
מ״ע נט. ספר משנה תורה: הלכות מגילה וחנוכה בפרקים אלו. פרק א-בספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת לאה מרים בת הרב יעקב יוסף ע״ה היידינגספלד