הַיּוֹם שְׁלֹשָׁה וּשְׁלֹשִׁים יוֹם שֶׁהֵם אַרְבָּעָה שָׁבוּעוֹת וַחֲמִשָּה יָמִים לְעוֹמֶר
תניא - י״ח אייר ה׳תשפ״ד
ואיך יבא האדם - ״138״ מרום וקדוש

תניא

ואיך יבא האדם החומרי למדה זו לכך סידרו תחלה ברכות יוצר אור. ושם נאמר ונשנה באריכות ענין וסדר המלאכים העומדים ברום עולם להודיע גדולתו של הקב"ה איך שכולם בטלים לאורו ית' ומשמיעים ביראה כו' ומקדישים כו' ואומרים ביראה קדוש כו' כלומר שהוא מובדל מהן ואינו מתלבש בהן בבחי' גילוי אלא מלא כל הארץ כבודו היא כנסת ישראל למעלה וישראל למטה כנ"ל. וכן האופנים וחיות הקודש ברעש גדול וכו' ברוך כבוד ה' ממקומו לפי שאין יודעים ומשיגים מקומו וכמ"ש כי הוא לבדו מרום וקדוש.

x
בחוקותי ראשון (עם פרש״י) -- ויקרא: כ״ו, ג׳ - ה׳חומש:
כ, פ״ח - פ״טתהילים:
ואיך יבא האדם - ״138״ מרום וקדושתניא:
הל׳ קדוש החדש פרק ג-הרמב״ם ג״פ:
הל׳ מעשר פרק ירמב״ם פ״א:
מ״ע קנגספר המצוות:
לעילוי נשמת מרת חנה עטל (בכרך) ע״ה בת יבלחט״א ר׳ דוד (צירקינד)