תניא - ח׳ אלול ה׳תשפ״ד
ובירור זה יהי׳... ״קיח״ במצרף וכור

תניא

ובירור זה יהיה ג"כ ע"י גילוי אלקותו למטה בהארה רבה והשפעה עצומה כמ"ש כי מלאה הארץ דעה את ה' ונגלה כבוד ה' כו' וזהו בכללות העולם לעתיד אך באדם התחתון בכל עת מצוא זו תפלה או שאר עתים מזומנים להתבודד עם קונו כ"א לפי מעשיו זוכה למעין בירור זה ע"י עסק התורה לשמה וכן ע"י הצדקה כמ"ש ר"א יהיב פרוטה לעני והדר מצלי דכתיב אני בצדק אחזה פניך היא בחי' גילוי הארה והשפעת הדעת והתבונה להתבונן בגדולת ה' ולהוליד מזה דו"ר שכליים כנודע ועי"ז נברר הטוב לה' ונפרד הרע כמ"ש מצרף לכסף וכור לזהב ואיש לפי מהללו. פי' לפי הילולו את ה' בעומק הדעת להוליד דו"ר ככה נברר הטוב ונפרד הרע כבירור ופירוד הסיגים מכסף וזהב במצרף וכור.

x
כי תצא רביעי (עם פרש״י) -- דברים: כ״ג, ח׳ - כ״דחומש:
מ״ד - מ״ח
כ״ב - כ״ד
תהילים:
ובירור זה יהי׳... ״קיח״ במצרף וכורתניא:
הל׳ פסולי המוקדשין פרק ב-דרמב״ם ג״פ:
הל׳ פסולי המוקדשין פרק הרמב״ם פ״א:
מל״ת קלבספר המצוות:
לעילוי נשמת הרב אליעזר צבי זאב ב״ר מרדכי שכנא ע״ה צירקינד