ו | וַיֵּשֶׁב יִצְחָק בִּגְרָר: |
ז | וַיִּשְׁאֲלוּ אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם לְאִשְׁתּוֹ וַיֹּאמֶר אֲחֹתִי הִוא כִּי יָרֵא לֵאמֹר אִשְׁתִּי פֶּן־ |
על אשתו, כמו אמרי לי אחי הוא (בראשית כ, יג.): | |
ח | וַיְהִי כִּי־ |
אמר, מעתה אין לי לדאוג, מאחר שלא אנסוה עד עכשיו, ולא נזהר להיות נשמר: שראוהו משמש מטתו: | |
ט | וַיִּקְרָא אֲבִימֶלֶךְ לְיִצְחָק וַיֹּאמֶר אַךְ הִנֵּה אִשְׁתְּךָ הִוא וְאֵיךְ אָמַרְתָּ אֲחֹתִי הִוא וַיֹּאמֶר אֵלָיו יִצְחָק כִּי אָמַרְתִּי פֶּן־ |
י | וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ מַה־ |
המיוחד בעם, זה המלך: אם שכב, כבר הבאת אשם עלינו: | |
יא | וַיְצַו אֲבִימֶלֶךְ אֶת־ |
יב | וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים וַיְבָרֲכֵהוּ יְהוָֹה: |
אף על פי שאינה חשובה כארץ ישראל עצמה, כארץ שבעת הגוים (ב״ר סד, ו.): אף על פי שאינה כתקנה, שהיתה שנת רעבון (שם): שניהם למה, לומר שהארץ קשה והשנה קשה: שאמדוה כמה ראויה לעשות, ועשתה על אחת שאמדוה, מאה. ורבותינו אמרו, אומד זה למעשרות היה: |