ו | וְכִי־ |
יכול בבן לוי ודאי הכתוב מדבר, תלמוד לומר ושרת, יצאו לוים שאין ראוין לשירות (ספרי קסח.): : | |
ז | וְשֵׁרֵת בְּשֵׁם יְהוָֹה אֱלֹהָיו כְּכָל־ |
למד על הכהן, שבא ומקריב קרבנות נדבתו או חובתו ואפילו במשמר שאינו שלו. דבר אחר, עוד למד על הכהנים הבאים לרגל, שמקריבין במשמר ועובדין בקרבנות הבאות מחמת הרגל, כגון מוספי הרגל, ואע״פ שאין המשמר שלהם: | |
ח | חֵלֶק כְּחֵלֶק יֹאכֵלוּ לְבַד מִמְכָּרָיו עַל־ |
מלמד, שחולקין בעורות ובבשר שעירי חטאות, יכול אף בדברים הבאים שלא מחמת הרגל, כגון תמידים ומוספי שבת ונדרים ונדבות, תלמוד לומר לבד ממכריו על האבות, חוץ ממה שמכרו האבות בימי דוד ושמואל, שנקבעו המשמרות, ומכרו זה לזה טול אתה שבתך ואני אטול שבתי: | |
ט | כִּי אַתָּה בָּא אֶל־ |
אבל אתה למד להבין ולהורות (סנהדרין סח.), כלומר להבין מעשיהם כמה הם מקולקלין, ולהורות לבניך לא תעשה כך וכך שזה הוא חוק העובדי כוכבים: | |
י | לֹא־ |
הוא עבודת המולך, עושה מדורות אש מכאן ומכאן, ומעבירו בין שתיהם: איזהו קוסם, האוחז את מקלו ואומר אם אלך אם לא אלך, וכן הוא אומר עמי בעצו ישאל ומקלו יגיד לו (הושע ד, יב.): רבי עקיבא אומר, אלו נותני עונות, שאומרים עונה פלונית יפה להתחיל, וחכמים אומרים אלו אוחזי העינים (סנהדרין סה:): פתו נפלה מפיו, צבי הפסיקו בדרך, מקלו נפל מידו (סנהדרין שם): | |
יא | וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל־ |
שמצרף נחשים או עקרבים או שאר חיות למקום אחד (ספרי קעב.): זה מכשפות ששמו פיתום, ומדבר משחיו ומעלה את המת בבית השחי שלו: מכניס עצם חיה ששמה ידוע לתוך פיו, ומדבר העצם ע״י מכשפות: כגון המעלה בזכרותו, והנשאל בגלגולת: | |
יב | כִּי־ |
עושה כל אלה לא נאמר, אלא כל עושה אלה, אפילו אחת מהן (מכות כד. ספרי קעג.): | |
יג | תָּמִים תִּהְיֶה עִם יְהוָֹה אֱלֹהֶיךָ: |
התהלך עמו בתמימות ותצפה לו, ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות, ואז תהיה עמו ולחלקו: |